.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یوسف نژاد:مدیریت سازمان ورزش روزمره است

نماينده ساري گفت: ورزش كشور ما امروز تحت تاثير عوامل غير كارشناسي مديريت قرار گرفته و بدنه ورزش كشور از افراد كاردان، كارشناس و مطلع خالي است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ،علي اصغر يوسف نژاد نماينده ساري در ادامه رسيدگي به گزارش كميسيون فرهنگي مجلس پيرامون علل ناكامي تيم هاي ورزشي ايران در المپيك گفت: از اينكه مجلس راجع به يكي از اساسي ترين مسئله مملكت وارد شده خوشحالم ولي از طرف ديگر متاسفم كه ديروز وارد شده و گزارش را هم دير داده و خيلي هم با جزئيات نپرداخته و مقداري هم مصلحت انديشي كرده است.
وي با بيان اينكه ساختار ورزش ما استعداد پذيرش اين همه افراد كه لياقت و شايستگي در سطح دنيا را دارند ندارد، اظهار داشت: علت اين امر به خاطر زير ساخت‌ها، مديريت ها و شرايطي كه در ورزش مملكت حاكم است برمي‌گردد.
نماينده ساري افزود: امروز ورزش مملكت تحت تاثير عوامل غير كارشناسي مديريت قرار گرفته است و بدنه ورزش كشور از افراد كاردان، كارشناس و مطلع خالي است.
وي با تاكيد بر اينكه بايد در دانشكده ها و مراكز آموزش عالي مربوط به تربيت بدني را ببنديم، گفت: امروز بسياري از افراد كه لياقت و شايستگي علمي، مديريتي و سابقه بسيار طولاني در ورزش دارند در گوشه اي نشسته اند و به بسياري از استعدادهاي ما در سطح جوانان و نوجوانان بي توجهي و كم توجهي شده است.
عضو كميسيون صنايع و معادن با اشاره به طرح جامع ورزش اظهار داشت: اين طرح چندين سال گذشته با هزينه چند صد ميليوني نوشته شده است ولي الان به آن كم لطفي شده است و بخشي از اين طرح جامع بخاطر شرايطي كه الان در مديريت ورزش كشور داريم انجام نمي شود.
وي مديريت ورزش كشور را تابع مسائل روزمرگي دانست و اختلافي كه بين كميته ملي المپيك و سازمان تربيت بدني در مسائل مختلف وجود دارد چند شغله بودن رئيس دستگاه ورزش، بي توجهي به پايگاه هاي قهرماني موجود در طرح جامع را از جمله اين علل بر شمرد.
يوسف نژاد تصريح كرد: خيلي از دستگاه ها مثل آموزش و پرورش وزارت كار و امور اجتماعي، دانشگاه‌ها و كارمندان در دستگاه ورزش جايگاهي ندارند.
وي ادامه داد: در حال حاضر بعضي از فدراسيون‌ها تابع برخي مسائل سليقه‌اي، فردي و جزئي است كه در دستگاه ورزش وجود دارد.
نماينده ساري با بيان اينكه در دنيا دو جور فدراسيون وجود دارد، اظهار داشت: يكسري از فدراسيون‌ها فدراسيون نيست بلكه ورزش هاي همگاني و انجمن هاي بين المللي وجود دارد كه مستقل هستند.
وي افزود: ما اگر امروز تك ستاره هايي كه در ورزش داريم و مطلع هستيد كه اگر بخواهد ورزش براي فردي يا گروهي از افراد سرمايه گذاري كند براي رسيدن به سطح بين المللي، ملي، منطقه اي و يا قاره‌اي حداقل بين 7-10 سال مي برد.
و ما امروز منتظريم يك نفر مثل آقاي هادي ساعي كه در ورزش ما بخاطر لياقت هاي شخصي و استعدادهاي فردي به يك چنين جايگاهي رسيده است مدال بياورد.
يوسف نژاد گفت: اگر تك مدال آقاي ساعي نبود ما از افغانستان هم در المپيك پايان و يا حداقل هم سطح بوديم.
وي با تاكيد بر اينكه بايد به دستگاه ورزشي كمك شود اظهار داشت همه دستگاه ها اعم از اجرايي و غيره و مجلس بايد به دستگاه ورزش كمك شود.
يوسف نژاد گفت: در تمام دنيا بسياري از ورزش‌ها كه الان بعنوان فدراسيون در مملكت ما هستند بعنوان يك خدمات شهري محسوب مي شوند و زير نظر شهرداري‌ها كمك مي شوند و ساختار ورزش اين گونه نيست بنابراين نياز به كمك تربيت بدني و تغيير ساختار تربيت بدني و كمك به مديريت سازمان تربيت بدني و بدنه كارشناسي تربيت بدني وجود دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.